Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart | RetailDetail

Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart

Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart

Vanaf 1 oktober 2014 wordt Herbert Schalkwijk de nieuwe algemeen directeur van Bart's Retail, het moederbedrijf van Bakker Bart. Hij volgt er Bert Bargboer op, die de functie de voorbije drie jaar uitoefende.

Ervaring bij C1000

Schalkwijk heeft eerder samen met zijn broer een C1000 uitgebaat en ontwikkelde ook een afbakconcept voor de winkelketen. Hij zegt uit te kijken naar zijn nieuwe uitdaging: "Er is een goed fundament en een heldere strategie voor de komende jaren geformuleerd. Aan mij nu de uitdaging om samen met het team en de ondernemers van Bakker Bart de formule en de keten Bakker Bart verder te versterken", aldus Schalkwijk.

 

Bargboer had eerder dit jaar al aangegeven dat hij dit najaar het bedrijf wilde verlaten, maar hij zal op verzoek van de directie wel nog beschikbaar blijven voor advies. "Wij verwachten dat het beleid dat onder Bert samen met het managementteam en commissarissen is neergezet, onder leiding van Herbert krachtig wordt voortgezet", zegt Johan Lokhorst van de raad van commissarissen van Bart's Retail.

 

Schalkwijk zal onmiddellijk aan de slag kunnen om de problemen met verschillende franchisenemers op te lossen. Bart's Retail is momenteel nog verwikkeld in een rechtszaak met die ondernemers over de prijsbepalingen van de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.