Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart | RetailDetail

Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart

Nieuwe algemeen directeur Bakker Bart

Vanaf 1 oktober 2014 wordt Herbert Schalkwijk de nieuwe algemeen directeur van Bart's Retail, het moederbedrijf van Bakker Bart. Hij volgt er Bert Bargboer op, die de functie de voorbije drie jaar uitoefende.

Ervaring bij C1000

Schalkwijk heeft eerder samen met zijn broer een C1000 uitgebaat en ontwikkelde ook een afbakconcept voor de winkelketen. Hij zegt uit te kijken naar zijn nieuwe uitdaging: "Er is een goed fundament en een heldere strategie voor de komende jaren geformuleerd. Aan mij nu de uitdaging om samen met het team en de ondernemers van Bakker Bart de formule en de keten Bakker Bart verder te versterken", aldus Schalkwijk.

 

Bargboer had eerder dit jaar al aangegeven dat hij dit najaar het bedrijf wilde verlaten, maar hij zal op verzoek van de directie wel nog beschikbaar blijven voor advies. "Wij verwachten dat het beleid dat onder Bert samen met het managementteam en commissarissen is neergezet, onder leiding van Herbert krachtig wordt voortgezet", zegt Johan Lokhorst van de raad van commissarissen van Bart's Retail.

 

Schalkwijk zal onmiddellijk aan de slag kunnen om de problemen met verschillende franchisenemers op te lossen. Bart's Retail is momenteel nog verwikkeld in een rechtszaak met die ondernemers over de prijsbepalingen van de keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.