Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft dertig nieuwe Belgische producten toegevoegd aan zijn assortiment, die door Nederlandse klanten in een vestiging van Delhaize waren uitgekozen als beste om te lanceren in de Nederlandse supermarkten.

Het lekkerste uit België

Voor de Belgische producten, volgens Albert Heijn ‘het lekkerste uit België’, werd een speciale winkeldisplay gemaakt, om de producten nog extra in de verf te zetten. De producten zijn heel uiteenlopend, gaande van citroenmayonaise over Gust-bier tot chocolade, wafels en koekjes.

 

“Albert Heijn en Delhaize zijn vanaf nu familie. Dat betekent dat we nóg meer lekkere Belgische producten in huis hebben. Dat is het voordeel van samenwerken”, staat er bovendien te lezen op de display, om de fusie tussen de twee supermarktbedrijven nog eens extra in de verf te zetten.

 

Albert Heijn nodigde in augustus een aantal klanten uit bij Delhaize in Antwerpen. Daar kregen ze een rondleiding en de mogelijkheid om een aantal Belgische producten uit te proberen. Albert Heijn wilde zo te weten komen welke Belgische producten in de smaak vallen bij de Nederlandse klant. Het nieuwe assortiment is het resultaat van dat onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.