Nieuwe CEO voor Coca-Cola | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Coca-Cola

Nieuwe CEO voor Coca-Cola

Muhtar Kent, de CEO van Coca-Cola, heeft besloten om zijn functie neer te leggen. Hij blijft nog tot mei in dienst bij de grootste frisdrankenproducent ter wereld, maar zal dan zijn plaats afstaan aan James Quincey.

Ook voorzitter raad van bestuur

Kent is al sinds 2008 CEO bij Coca-Cola, dat ook merken als Fanta, Sprite en Minute Maid tot zijn assortiment mag rekenen. Hij is bovendien ook voorzitter van de raad van bestuur bij het bedrijf. Die positie zal hij ook in de toekomst nog behouden.

 

Zijn opvolger is nog meer een oudgediende bij Coca-Cola, want hij is er al sinds 1996 aan de slag. In augustus van vorig jaar werd hij nog benoemd tot operationeel directeur en nu krijgt hij dus het hoogste postje als de nieuwe CEO.

 

Onder de leiding van Kent werd de relatie tussen Coca-Cola en zijn bottelaars opnieuw wat losser. Lange tijd waren die minstens deels in handen van het moederbedrijf, maar sinds kort zijn het steeds meer onafhankelijke partijen. Coca-Cola zelf bezit dan weer de merkrechten en maakt de pasta’s met daarin de belangrijkste ingrediënten. Die worden door de bottelarijen aangelengd en verpakt, waarna ze worden verdeeld naar winkels en horecazaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.