Nieuwe CEO voor Douwe Egberts | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Douwe Egberts

Nieuwe CEO voor Douwe Egberts

De Fransman Pierre Laubies is voorgedragen als nieuwe CEO van D.E. Master Blenders 1753, het bedrijf achter Douwe Egberts. Ook heeft Oak Leaf, het investeringsvehikel van Joh. A. Benckiser zijn overnamebod onvoorwaardelijk verklaard.

Eerder bij Mars

Pierre Laubies was voorheen al topman van de huisdiervoedingactiviteiten bij Mars. Hij is ook adviseur bij CVC Capital, de voormalige eigenaar van C1000, en ook werkte hij voor het bekende soepmerk Campbell. De Nederlander Bart Brecht wordt aangeduid als bestuursvoorzitter. De huidige CEO, Jan Bennink, zet een stap terug.

 

Oak Leaf, dat een overnamebod heeft gedaan op vrijwel alle aandelen, moet nog even het einde van de biedingstermijn afwachten, maar vanaf dan zal het 91,84 procent van de aandelen in handen hebben. Tot 25 september kunnen aandeelhouders hun aandelen nog aanbieden aan Oak Leaf. Kan Oak Leaf op die manier 95 procent van de aandelen in handen krijgen, dan wordt het officieel eigenaar van D.E. Master Blenders 1753 en wordt het bedrijf van de aandelenmarkt gehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.