Nieuwe CEO voor Farm Frites | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Farm Frites

Nieuwe CEO voor Farm Frites

Jan Jongsma is aangesteld als de nieuwe CEO van de producent van diepgevroren aardappelproducten Farm Frites. Hij volgt in die functie de Belg Guy Huybrechts op, die eerder dit jaar het bedrijf verliet.

Lange carrière bij FrieslandCampina

Jongsma heeft al heel wat ervaring, maar dan vooral in de zuivelindustrie. Hij vertoefde meer dan dertig jaar in die sector, waarvan een groot deel bij FrieslandCampina. Sinds 2011 was hij topman bij DFE Pharma, een joint venture van FrieslandCampina en het Nieuw-Zeelandse Fonterra. DFE Pharma maakt zuivelingrediënten voor de farmaceutische industrie.

 

Jongsma zou vanaf 1 november aan de slag gaan als CEO van Farm Frites, dat in 1971 werd opgericht en nog steeds een onafhankelijk familiebedrijf is. Momenteel is het uitgegroeid tot de tweede grootste aardappelverwerker ter wereld: jaarlijks verwerkt het bedrijf 1,3 miljard kilo aardappelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.