Nieuwe CEO voor FrieslandCampina | RetailDetail

Nieuwe CEO voor FrieslandCampina

Nieuwe CEO voor FrieslandCampina

Het Nederlandse zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft met Hein Schumacher een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt in die functie vanaf 1 januari 2018 Roelof Joosten op, die de voorbije drie jaar aan het hoofd stond.

Uit eigen rangen

“Roelof heeft belangrijke veranderingen met de actualisering van de strategie route2020 en de recent aangekondigde vereenvoudiging van de organisatie in gang gezet. Daarnaast heeft onder Roelofs leiding de afzet van onze kindervoeding met name in China zich sterk ontwikkeld”, zegt Frans Keurentjes, voorzitter van de raad van commissarissen. “We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen. Met Hein Schumacher hebben we een ervaren leider uit eigen huis.”

 

Joosten was al elf jaar in dienst bij FrieslandCampina, toen hij in juni 2015 aan de slag ging als CEO. Ook Schumacher komt uit eigen rangen: hij is al sinds 1 januari 2015 lid van de raad van bestuur en CFO van het bedrijf. Wie Schumacher opvolgt als nieuwe CFO, wordt pas later meegedeeld.

 

“Het is een voorrecht om leiding te mogen geven aan deze prachtige onderneming en de organisatie naar een volgende fase te brengen. Scherp en snel inspelen op vragen en eisen van consumenten en klanten over de hele wereld is prioriteit”, aldus Schumacher. “Met relevante en voedzame zuivelproducten die op transparante en duurzame wijze worden geproduceerd door de hele keten heen: van gras tot glas. FrieslandCampina kan dat als geen ander.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.