Nieuwe CFO voor Plus | RetailDetail

Nieuwe CFO voor Plus

Nieuwe CFO voor Plus

Supermarktketen Plus heeft met Monique Joosen een nieuwe CFO aangesteld. Ze gaat vanaf 1 februari 2016 aan de slag en zal in die functie Marcello Iacono opvolgen, die in oktober het bedrijf heeft verlaten.

Ervaring bij C1000

Joosen heeft al heel wat ervaring opgedaan in controller- en managementfuncties binnen de supermarktwereld, want van 1992 tot 2008 was ze in verschillende functies aan de slag bij supermarktketen C1000. Momenteel werkt ze voor KPMG, waar ze ervaring heeft opgedaan in het leiden van grootschalige projecten en het implementeren van procesverbeteringen bij bedrijven.


De huidige topman van Plus, Jan Brouwer, kent Joosen dan ook van haar periode bij C1000, aangezien hij toen zelf ook actief was bij het bedrijf. "Monique Joosen brengt veel financiële ervaring mee, kent de bedrijfsprocessen binnen foodretail tot in detail en is gewend om samen te werken met zelfstandige supermarktondernemers. Ik ben blij dat Monique ons Plus-team komt versterken", zegt Kees Wantenaar, voorzitter van de raad van commissarissen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.