Nieuwe CFO voor Plus | RetailDetail

Nieuwe CFO voor Plus

Nieuwe CFO voor Plus

Supermarktketen Plus heeft met Monique Joosen een nieuwe CFO aangesteld. Ze gaat vanaf 1 februari 2016 aan de slag en zal in die functie Marcello Iacono opvolgen, die in oktober het bedrijf heeft verlaten.

Ervaring bij C1000

Joosen heeft al heel wat ervaring opgedaan in controller- en managementfuncties binnen de supermarktwereld, want van 1992 tot 2008 was ze in verschillende functies aan de slag bij supermarktketen C1000. Momenteel werkt ze voor KPMG, waar ze ervaring heeft opgedaan in het leiden van grootschalige projecten en het implementeren van procesverbeteringen bij bedrijven.


De huidige topman van Plus, Jan Brouwer, kent Joosen dan ook van haar periode bij C1000, aangezien hij toen zelf ook actief was bij het bedrijf. "Monique Joosen brengt veel financiële ervaring mee, kent de bedrijfsprocessen binnen foodretail tot in detail en is gewend om samen te werken met zelfstandige supermarktondernemers. Ik ben blij dat Monique ons Plus-team komt versterken", zegt Kees Wantenaar, voorzitter van de raad van commissarissen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.