Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator | RetailDetail

Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Gisteren maakte de Raad van Commissarissen van The Greenery bekend dat Okke Koo de nieuwe algemeen directeur van het bedrijf is. Hij neemt daarbij per direct de taken over van Philip Smits, die zijn vertrek eerder al aankondigde. De aanstelling van Koo is tijdelijke: normaal zal hij aanblijven tot het midden van volgend jaar.

Bekend als reorganisator

Okke Koo staat binnen de bedrijfswereld bekend als een reorganisator, zoals hij eerder al bewees bij bij Avebe en Draka. Koo voert wel vaker interim-taken in directies bij onder andere Koop Holding en Pigture Group. Het is die ervaring die voor The Greenery de doorslag gaf om hem aan te stellen als hoofd van het bedrijf.

 

Tot 2007 werkte Okke Koo voor aardappelverwerker Avebe. Daar bracht hij het aantal werknemers met een kwart terug tot 1800. Ook bij kabelaar Draka voerde hij een reorganisatie door en kort na zijn vertrek werd het bedrijf verkocht aan een buitenlandse partij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.