Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Gisteren maakte de Raad van Commissarissen van The Greenery bekend dat Okke Koo de nieuwe algemeen directeur van het bedrijf is. Hij neemt daarbij per direct de taken over van Philip Smits, die zijn vertrek eerder al aankondigde. De aanstelling van Koo is tijdelijke: normaal zal hij aanblijven tot het midden van volgend jaar.

Bekend als reorganisator

Okke Koo staat binnen de bedrijfswereld bekend als een reorganisator, zoals hij eerder al bewees bij bij Avebe en Draka. Koo voert wel vaker interim-taken in directies bij onder andere Koop Holding en Pigture Group. Het is die ervaring die voor The Greenery de doorslag gaf om hem aan te stellen als hoofd van het bedrijf.

 

Tot 2007 werkte Okke Koo voor aardappelverwerker Avebe. Daar bracht hij het aantal werknemers met een kwart terug tot 1800. Ook bij kabelaar Draka voerde hij een reorganisatie door en kort na zijn vertrek werd het bedrijf verkocht aan een buitenlandse partij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top