Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator | RetailDetail

Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Nieuwe directeur The Greenery is reorganisator

Gisteren maakte de Raad van Commissarissen van The Greenery bekend dat Okke Koo de nieuwe algemeen directeur van het bedrijf is. Hij neemt daarbij per direct de taken over van Philip Smits, die zijn vertrek eerder al aankondigde. De aanstelling van Koo is tijdelijke: normaal zal hij aanblijven tot het midden van volgend jaar.

Bekend als reorganisator

Okke Koo staat binnen de bedrijfswereld bekend als een reorganisator, zoals hij eerder al bewees bij bij Avebe en Draka. Koo voert wel vaker interim-taken in directies bij onder andere Koop Holding en Pigture Group. Het is die ervaring die voor The Greenery de doorslag gaf om hem aan te stellen als hoofd van het bedrijf.

 

Tot 2007 werkte Okke Koo voor aardappelverwerker Avebe. Daar bracht hij het aantal werknemers met een kwart terug tot 1800. Ook bij kabelaar Draka voerde hij een reorganisatie door en kort na zijn vertrek werd het bedrijf verkocht aan een buitenlandse partij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.