Nieuwe (nacht)supermarkt van Albert Heijn op Schiphol | RetailDetail

Nieuwe (nacht)supermarkt van Albert Heijn op Schiphol

Nieuwe (nacht)supermarkt van Albert Heijn op Schiphol

Albert Heijn gaat op 1 oktober een supermarkt openen in aankomsthal 1 van Schiphol. Er is voorlopig nog niet veel geweten over de invulling van het filiaal, behalve dat het waarschijnlijk zeer ruime openingsuren zal hebben.

Nachtelijke openingsuren

Albert Heijn bevestigde tegenover Distrifood al dat de supermarkt er zal komen, maar wilde verder nog niets uit de doeken doen. Een advertentie op een vacaturesite verraadt echter dat de winkel ook 's nachts open zal zijn. Sollicitanten wordt immers gevraagd om ook na middernacht beschikbaar te zijn.

 

Ahold heeft op de luchthaven van Schiphol ook al twee vestigingen van de gemaksformule AH to go. Die zijn geopend van zes uur 's ochtends tot 23u. Met de nieuwe supermarkt zou Albert Heijn dus ook de nachtelijke reizigers kunnen bedienen. Vlakbij de luchthaven heeft Albert Heijn ook al een afhaalpunt, die vooral bedoeld is voor reizigers die bij thuiskomst onmiddellijk hun boodschappen willen ophalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.