Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij | RetailDetail

Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij

Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij
Shutterstock

Supermarktbedrijf Jumbo heeft bijna een nieuwe overeenkomst gesloten met de Ondernemersverenging Jumbo (OVJ), dat de zelfstandige ondernemers van het bedrijf bundelt.

Nieuwe bonusverdeling

Die nieuwe overeenkomst is bijna dezelfde als de huidige: volgens Jumbo zijn er slechts een aantal punten veranderd, zoals de franchisefee en de backmarge, die onder andere de bonussen inhoudt die achteraf worden verdeeld onder de ondernemers. In de toekomst zal die bonus bepaald worden op basis van de prestaties de winkel, momenteel krijgt elke ondernemer dezelfde bonus.

 

Binnen enkele weken zal Carl van Dam, voorzitter van OVJ, de nieuwe overeenkomst op enkele infosessies uit de doeken doen voor alle ondernemers. Tot die tijd wil hij nog niet te veel lossen over de inhoud.

 

Het huidige akkoord liep in principe eind vorig jaar af en sinds begin deze maand zijn er onderhandelingen aan de gang voor een nieuwe overeenkomst. Die verlopen blijkbaar naar wens, aangezien een nieuw besluit al bijna is bereikt. Binnenkort worden er waarschijnlijk ook nieuwe onderhandelingen opgestart over het webakkoord, waarin alle afspraken rond de online verkoop van Jumbo worden samengebracht. Het huidige akkoord stamt uit 2014 en loopt eind dit jaar af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.