Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij | RetailDetail

Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij

Nieuwe overeenkomst tussen Jumbo en Ondernemersvereniging dichtbij
Shutterstock

Supermarktbedrijf Jumbo heeft bijna een nieuwe overeenkomst gesloten met de Ondernemersverenging Jumbo (OVJ), dat de zelfstandige ondernemers van het bedrijf bundelt.

Nieuwe bonusverdeling

Die nieuwe overeenkomst is bijna dezelfde als de huidige: volgens Jumbo zijn er slechts een aantal punten veranderd, zoals de franchisefee en de backmarge, die onder andere de bonussen inhoudt die achteraf worden verdeeld onder de ondernemers. In de toekomst zal die bonus bepaald worden op basis van de prestaties de winkel, momenteel krijgt elke ondernemer dezelfde bonus.

 

Binnen enkele weken zal Carl van Dam, voorzitter van OVJ, de nieuwe overeenkomst op enkele infosessies uit de doeken doen voor alle ondernemers. Tot die tijd wil hij nog niet te veel lossen over de inhoud.

 

Het huidige akkoord liep in principe eind vorig jaar af en sinds begin deze maand zijn er onderhandelingen aan de gang voor een nieuwe overeenkomst. Die verlopen blijkbaar naar wens, aangezien een nieuw besluit al bijna is bereikt. Binnenkort worden er waarschijnlijk ook nieuwe onderhandelingen opgestart over het webakkoord, waarin alle afspraken rond de online verkoop van Jumbo worden samengebracht. Het huidige akkoord stamt uit 2014 en loopt eind dit jaar af.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.