Nieuwe technologie scant heel winkelkarretje bij de kassa | RetailDetail

Nieuwe technologie scant heel winkelkarretje bij de kassa

Nieuwe technologie scant heel winkelkarretje bij de kassa
Shutterstock

In een winkel bij een tankstation van Shell in Londen wordt een nieuwe technologie getest, die aan de kassa in één keer een groot aantal producten kan scannen. Het systeem zou tot vijftien keer sneller zijn dan de huidige manier van werken.

 

130 klanten

De technologie werd ontwikkeld door IBM en moet het scannen aan de kassa flink vereenvoudigen. Klanten moeten gewoon hun aankopen op een platform leggen, waarna via RFID alles in één keer wordt gescand. De betaling gebeurt daarna via de smartphone, met platformen zoals Apple Pay en Android Pay. Naast het versnelde proces voor de klant, gelooft IBM dat het ook winkeldiefstallen moet tegengaan, omdat het apparaat niet bedot kan worden.

 

De testfase zal zes weken lopen in het tankstation in Londen en gebruikt worden door 130 klanten. Daarna moet er ook een volledige conceptwinkel komen, waar naast deze technologie nog een aantal nieuwigheden gebruikt zullen worden.

 

IBM gaat zo de concurrentie aan met de technologie van Amazon Go, waarbij klanten hun producten zelfs niet meer moeten laten scannen. Bij IBM zijn ze er echter van overtuigd dat hun systeem de snelste en veiligste manier is om in de toekomst te winkelen in supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.