NMBS test pizza-automaat in Mechelen

NMBS test pizza-automaat in Mechelen

NMBS test pizza-automaat in Mechelen
Shutterstock

Na de kroket uit de muur maakt ook de pizza-automaat nu zijn intrede in ons land. De primeur is voor de NMBS, die in het station van Mechelen met een proefproject is gestart, in samenwerking met Let's Pizza.

Snelle hap

Een pizza in drie minuten uit de automaat: sinds een paar dagen kan het ook in België, meer bepaald in het station van Mechelen waar de NMBS een pizza-automaat heeft geplaatst in samenwerking met het bedrijf Let’s Pizza. De trend waaide over uit het Verenigd Koninkrijk en Italië, waar de nieuwe snelle hap al op veel bijval kon rekenen. 

 

De pizza-automaat bereidt in drie minuten een volledige pizza, geserveerd in een handige meeneemdoos. De klant heeft keuze uit vier verschillende soorten pizza’s en kan het hele bereid- en bakproces door een venstertje in de machine meevolgen. De automaat moet in de eerste plaats een extra service bieden aan de reizigers, zegt NMBS-woordvoerder Geert Dierckx: “Het biedt een snelle oplossing voor wie ‘s avonds laat nog honger heeft. De machine stockeert voldoende ingrediënten voor een honderdtal pizza’s per keer.”

 

Voorlopig gaat het om een proefproject, maar als de formule aanslaat, zullen in de toekomst nog meer Belgische stations uitgerust worden met een pizza-automaat.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.