NMBS test pizza-automaat in Mechelen

NMBS test pizza-automaat in Mechelen

NMBS test pizza-automaat in Mechelen
Shutterstock

Na de kroket uit de muur maakt ook de pizza-automaat nu zijn intrede in ons land. De primeur is voor de NMBS, die in het station van Mechelen met een proefproject is gestart, in samenwerking met Let's Pizza.

Snelle hap

Een pizza in drie minuten uit de automaat: sinds een paar dagen kan het ook in België, meer bepaald in het station van Mechelen waar de NMBS een pizza-automaat heeft geplaatst in samenwerking met het bedrijf Let’s Pizza. De trend waaide over uit het Verenigd Koninkrijk en Italië, waar de nieuwe snelle hap al op veel bijval kon rekenen. 

 

De pizza-automaat bereidt in drie minuten een volledige pizza, geserveerd in een handige meeneemdoos. De klant heeft keuze uit vier verschillende soorten pizza’s en kan het hele bereid- en bakproces door een venstertje in de machine meevolgen. De automaat moet in de eerste plaats een extra service bieden aan de reizigers, zegt NMBS-woordvoerder Geert Dierckx: “Het biedt een snelle oplossing voor wie ‘s avonds laat nog honger heeft. De machine stockeert voldoende ingrediënten voor een honderdtal pizza’s per keer.”

 

Voorlopig gaat het om een proefproject, maar als de formule aanslaat, zullen in de toekomst nog meer Belgische stations uitgerust worden met een pizza-automaat.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.