Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België | RetailDetail

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België
Shutterstock

Ahold Delhaize heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de toekomst van het winkelmerk Albert Heijn in België. Uitsluitsel komt er pas in de eerste helft van 2019.

Uniek gepositioneerd

Eén en ander blijkt uit een persbericht dat Ahold Delhaize donderdagavond verspreidde. Daarin benadrukt de fusiegroep dat ze uniek gepositioneerd is om de Belgische consument succesvol te bedienen met twee merken, die elk onderscheidende voordelen bieden aan hun klanten. 

 

Delhaize heeft immers een rijk verleden met een sterke reputatie op het vlak van kwaliteit, verse en lokale producten en een aantrekkelijke winkelbeleving. Albert Heijn van zijn kant maakte een succesvolle entree op de Belgische markt en wordt gewaardeerd om zijn attractieve promoties en onderscheidend assortiment.

 

“Het beste van zowel Delhaize als Albert Heijn”

De prioriteit voor de groep is in elk geval om de komende jaren van Delhaize de favoriete supermarkt van de Belgen te maken, en de beste retailer in België te worden. Daartoe investeert Delhaize in aanbod en klantbeleving, met respect voor zijn rijke verleden. Ahold Delhaize zegt overtuigd te zijn van het groeipotentieel. Klanten van Delhaize zullen in toenemende mate profiteren van de kracht van de groep, onder andere inzake assortiment en e-commerce. “We brengen het beste van zowel Delhaize als Albert Heijn naar de Belgische consument”. 

 

Zodra de versterking van Delhaize een feit is, wordt het tijd voor een volgende natuurlijke stap: de integratie van alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize binnen Delhaize De Leeuw. Intussen blijft Albert Heijn wel nieuwe winkels openen in Vlaanderen. Het directiecomité van Ahold Delhaize zal in de eerste helft van 2019 beoordelen of de organisatie klaar is voor integratie. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.