Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België | RetailDetail

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België
Shutterstock

Ahold Delhaize heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de toekomst van het winkelmerk Albert Heijn in België. Uitsluitsel komt er pas in de eerste helft van 2019.

Uniek gepositioneerd

Eén en ander blijkt uit een persbericht dat Ahold Delhaize donderdagavond verspreidde. Daarin benadrukt de fusiegroep dat ze uniek gepositioneerd is om de Belgische consument succesvol te bedienen met twee merken, die elk onderscheidende voordelen bieden aan hun klanten. 

 

Delhaize heeft immers een rijk verleden met een sterke reputatie op het vlak van kwaliteit, verse en lokale producten en een aantrekkelijke winkelbeleving. Albert Heijn van zijn kant maakte een succesvolle entree op de Belgische markt en wordt gewaardeerd om zijn attractieve promoties en onderscheidend assortiment.

 

“Het beste van zowel Delhaize als Albert Heijn”

De prioriteit voor de groep is in elk geval om de komende jaren van Delhaize de favoriete supermarkt van de Belgen te maken, en de beste retailer in België te worden. Daartoe investeert Delhaize in aanbod en klantbeleving, met respect voor zijn rijke verleden. Ahold Delhaize zegt overtuigd te zijn van het groeipotentieel. Klanten van Delhaize zullen in toenemende mate profiteren van de kracht van de groep, onder andere inzake assortiment en e-commerce. “We brengen het beste van zowel Delhaize als Albert Heijn naar de Belgische consument”. 

 

Zodra de versterking van Delhaize een feit is, wordt het tijd voor een volgende natuurlijke stap: de integratie van alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize binnen Delhaize De Leeuw. Intussen blijft Albert Heijn wel nieuwe winkels openen in Vlaanderen. Het directiecomité van Ahold Delhaize zal in de eerste helft van 2019 beoordelen of de organisatie klaar is voor integratie. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.