Noliko gaat fors uitbreiden | RetailDetail

Noliko gaat fors uitbreiden

Noliko gaat fors uitbreiden

De Limburgse groentenverwerker Noliko gaat de komende jaren fors uitbreiden. Het bedrijf uit Bree wil tot 2020 een veertigtal miljoen euro gaan investeren in productie- en verpakkingscapaciteit en een nieuw logistiek centrum.

Groei houdt aan

De producent van groentenconserven, die vorig jaar vijftig jaar bestond, kent al enige jaren een groei van drie à vier procent per jaar. Het bedrijf breidde twee jaar geleden eveneens uit en volgend jaar zal de rest van de locatie bebouwd zijn. Vanaf 2018 ontstaat er ruimtegebrek: om daarna verder te kunnen uitbreiden, heeft Noliko extra ruimte nodig. De provincie start daarom binnenkort met het opzetten van een ruimtelijk uitvoeringsplan om een aangrenzend acht hectare groot landbouwgebied om te zetten in een regionaal bedrijventerrein voor agro-industrie.

 

Noliko verwerkt seizoensgebonden groenten die in acht tot tien weken moeten worden geoogst en verwerkt en het hele jaar leverbaar moeten zijn. Hiervoor heeft het bedrijf veel verwerkingscapaciteit, maar ook veel opslagruimte nodig.

 

Noliko is een belangrijke onderneming voor de Limburgse agro-industrie, waarin 20.000 mensen actief zijn. Het bedrijf telt momenteel zo’n 800 werknemers. Als de groei van Noliko aanhoudt zoals in afgelopen jaren, kunnen er jaarlijks een twintigtal banen bijkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.