Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels | RetailDetail

Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels

Nutella gebruikte algoritme voor design nieuwe labels
Nutella

Nutella heeft een algoritme gebruikt om maar liefst 7 miljoen nieuwe designs te maken van het label op de verpakkingen. Elk label werd slechts één keer gebruikt en consumenten die zo’n pot kochten, hebben nu dus een uniek stuk in handen.

Nutella Unica

Het doel achter de campagne was om Nutella "even uniek en expressief te maken als de Italiaan zelf". Omdat het niet doenbaar was om designers in te huren om zeven miljoen labels te maken, werd er besloten om gebruik te maken van een algoritme. De campagne, die de naam Nutella Unica mee kreeg, was een overdonderend succes: de potten met de unieke labels waren binnen een maand uitverkocht. Omwille van het grote succes wordt nu al geopperd dat de actie binnenkort ook in enkele andere Europese landen te vinden zal zijn.

 

Het succes van de campagne komt op een moment waarop Nutella en andere gebruikers van palmolie onder vuur komen te liggen, omdat het gebruik er van door de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid wordt aangeduid als een mogelijk gezondheidsrisico, als het niet goed wordt verwerkt. Begin deze week kreeg moederbedrijf Ferrero wel nog gelijk in een rechtszaak tegen Delhaize, dat in een reclamecampagne had gewezen op het gevaar van palmolie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.