OKay rondt kaap van 120 vestigingen | RetailDetail

OKay rondt kaap van 120 vestigingen

OKay rondt kaap van 120 vestigingen

Morgenvroeg opent OKay in Pepingen een nieuwe winkel: voor het Colruyt-zusje al de 120e winkel op achttien jaar tijd. Die kwam er echter niet zonder slag of stoot.

 

Nog zestig te gaan

Het duurde meer dan twee jaar eer de Pajotse winkel definitief groen licht kreeg van het provinciebestuur: het schepencollege weigerde immers eerst een bouwvergunning en daarna een sociaal-economische vergunning. De gemeente ging zelfs nog in beroep, maar ving telkens bot bij de provincie en staakte uiteindelijk alle protesten. De winkel wordt uitgebaat door Jan Dedobbeleer, die dertien banen wist te scheppen.

 

Sinds de opening van de eerste OKay-winkel in Ertvelde in 1998 opende Colruyt elk jaar gemiddeld zeven OKay's per jaar. Dat tempo zal nog niet zo snel vertragen, want de groep wil naar 180 buurtwinkels in België en heeft met de opening in Pepingen dus exact tweederde van de weg afgelegd. Om die groei te kunnen bestendigen opende de keten eind vorig jaar al een eigen distributiecentrum in het nabijgelegen Lot. Net als grote broer Colruyt garandeert ook OKay overigens de laagste prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.