Coca-Cola European Partners groeide verder in 2017 | RetailDetail

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger
Shutterstock

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

 

“Voordelen van de fusie”

De omzet van Coca-Cola European Partners groeide in 2017 met 21% naar 11,1 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was dat goed voor een groei van 3%, het vergelijkbare volume ging er met 0,5% op vooruit. De operationele winst kwam uit op 1,3 miljard euro, een groei van 9% ten opzichte van een jaar eerder. De winstcijfers werden licht gedrukt door de wisselkoersen, want voor wisselkoerseffecten was er een winstgroei van 10,5%. “In ons eerste volledige jaar hebben we de eerste voordelen gezien van de fusie en hebben we net ons eigen doelen op vlak van omzet en winst overtroffen”, zegt CEO Damian Gammell.

 

De drankenproducten verwacht in 2018 opnieuw een groei tussen 6 en 7%. Daarnaast wil het tegen medio 2019 tussen 315 en 340 miljoen euro besparen dankzij synergiën die voortvloeien uit de fusie van de drie grote Europese bottelarijen in 2016. “Ondanks dat we tegenwind verwachten in 2018, blijven we er vertrouwen in hebben dat onze focus op winstgevende groei en kostenbesparing ons bedrijf in de toekomst zal versterken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.