Omzet Coop stijgt met 7,5% in 2013 | RetailDetail

Omzet Coop stijgt met 7,5% in 2013

Omzet Coop stijgt met 7,5% in 2013

Supermarktketen Coop heeft in 2013 een omzet gerealiseerd van 975 miljoen euro, een stijging van 7,5 procent. Die omzetstijging had het vooral te danken aan de opening van nieuwe supermarkten in de loop van 2013.

15 nieuwe winkels

In 2013 opende Coop 15 nieuwe winkels, waardoor het totaal nu op 229 supermarkten staat. Ook bij veel bestaande winkels was er sprake van een omzetgroei, ondanks het economische klimaat. Samen verklaren deze twee factoren de groei van 68 miljoen euro.

 

Van de in totaal 54 winkels die Coop in 2012 van Jumbo Supermarkten heeft overgenomen, is inmiddels 50% omgebouwd. Een ander onderdeel van die aankoop, het distributiecentrum in Gieten, wordt in mei 2014 in gebruik genomen. De distributiecentra in Peize en Monster zullen dan ook in de loop van dit jaar de deuren sluiten.

 

In 2014 zal er door een verdere modernisering van winkels en het toevoegen van nieuwe winkels sprake zijn van verdere omzetgroei", laat Coop weten in een persbericht. De volledige jaarcijfers van Coop worden bekendgemaakt op 6 mei 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.