Omzet Emté daalt licht in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzet Emté daalt licht in eerste kwartaal

Omzet Emté daalt licht in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van 2015 is de omzet van supermarktketen Emté met 0,5 procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Dat laat Sligro Food Group weten in de eerste trading update van het jaar.

Vergelijkbare omzet stijgt

In totaal haalde Sligro in het eerste kwartaal een omzet van 605 miljoen euro, een omzetstijging van 2,2 procent ten opzichte van 2014. Die stijging is volledig toe te schrijven aan de groei in Foodservice: daar ging de omzet met 3,6 procent omhoog van 386 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Bij supermarktketen Emté daalde de omzet echter met 0,5 procent naar 205 miljoen euro, ook al steeg de vergelijkbare omzet met 1,0 procent. De omzetdaling is volgens Sligro dan ook voor een groot stuk te wijten aan acties en promoties in de winkels.

 

Op 30 maart opende Sligro de vierde vestiging van Emté in de nieuwe stijl. "De eerste resultaten van deze vestigingen bevestigen dat de formuleaanpassingen die we hebben doorgevoerd, aanslaan in de markt", zegt het bedrijf hoopvol in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.