Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté | RetailDetail

Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté

Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté

De omzet van Sligro Food Group is in 2014 met 3,0% gegroeid tot 2,572 miljard euro. De onderneming behaalt zo voor het eerst in haar 80-jarige historie een omzet van meer dan 2,5 miljard euro, en dat ondanks een omzetdaling bij supermarktketen Emté.

Daling in de divisie foodretail

Bij de Foodretail-divisie daalde de totale omzet met 2,0% naar 823 miljoen (2013: 840 miljoen), ondanks een kleine toename van 0,5 % in het vierde kwartaal. De afname van de identieke consumentenomzet bedroeg zelfs 0,7%, al was het herstel in het vierde kwartaal hier merkelijk groter (+1,4%). De divisie Foodretail bestaat uit 130 Emté-supermarkten, waarvan er 30 door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd, en 2 distributiecentra.

 

Bij de divisie Foodservice steeg de totale omzetgroei met 5,5% naar 1,749 miljard euro. De autonome groei van deze divisie bedroeg 3,5%, waarin overnames van Van Oers, Rooswinkel en Horeca Totaal Sluis niet werden meegeteld. Deze divisie omvat Zelfbediening (47 Sligro-vestigingen) en Bezorging (10 vestigingen van Sligro/VanHoeckel voor bezorgservice aan catering, grootverbruik, bedrijfsrestaurants, pompshops en horeca). De institutionele markt wordt beleverd door Van Hoeckel. 

 

Op 22 januari 2015 vóór beurs publiceert Sligro Food Group de volledige jaarresultaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.