Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté | RetailDetail

Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté

Omzet Sligro boekt record, ondanks daling bij Emté

De omzet van Sligro Food Group is in 2014 met 3,0% gegroeid tot 2,572 miljard euro. De onderneming behaalt zo voor het eerst in haar 80-jarige historie een omzet van meer dan 2,5 miljard euro, en dat ondanks een omzetdaling bij supermarktketen Emté.

Daling in de divisie foodretail

Bij de Foodretail-divisie daalde de totale omzet met 2,0% naar 823 miljoen (2013: 840 miljoen), ondanks een kleine toename van 0,5 % in het vierde kwartaal. De afname van de identieke consumentenomzet bedroeg zelfs 0,7%, al was het herstel in het vierde kwartaal hier merkelijk groter (+1,4%). De divisie Foodretail bestaat uit 130 Emté-supermarkten, waarvan er 30 door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd, en 2 distributiecentra.

 

Bij de divisie Foodservice steeg de totale omzetgroei met 5,5% naar 1,749 miljard euro. De autonome groei van deze divisie bedroeg 3,5%, waarin overnames van Van Oers, Rooswinkel en Horeca Totaal Sluis niet werden meegeteld. Deze divisie omvat Zelfbediening (47 Sligro-vestigingen) en Bezorging (10 vestigingen van Sligro/VanHoeckel voor bezorgservice aan catering, grootverbruik, bedrijfsrestaurants, pompshops en horeca). De institutionele markt wordt beleverd door Van Hoeckel. 

 

Op 22 januari 2015 vóór beurs publiceert Sligro Food Group de volledige jaarresultaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.