Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent | RetailDetail

Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

De omzet van de Sligro Group is in het derde kwartaal van dit jaar met 3,6 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2011. Vooral supermarktketen EMTÉ deed het erg goed.

Bestand tegen crisis

Voor de afdeling Foodservice, die levert aan de groothandel, kwam die stijging uit op 2,6 procent. Bij de Foodretail (de EMTÉ-supermarkten) kwam er maar liefst 5,6 procent bij. De winstdoelstelling van 65 miljoen euro voor het hele jaar 2012 blijft volgens de directie overeind, ondanks ongunstige economische vooruitzichten, omzetdruk en felle prijsconcurrentie.

 

De circa 130 EMTÉ-supermarkten, waarvan er dertig door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd, zette in totaal 207 miljoen euro om, een fikse verbetering ten opzichte van het eerste halfjaar. EMTÉ doet het daarmee aanzienlijk beter dan de andere supermarktketens.

 

Het was een erg goed kwartaal voor EMTÉ, want de keten werd onlangs ook uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke supermarkt van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.