Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

De omzet van de Sligro Group is in het derde kwartaal van dit jaar met 3,6 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2011. Vooral supermarktketen EMTÉ deed het erg goed.

Bestand tegen crisis

Voor de afdeling Foodservice, die levert aan de groothandel, kwam die stijging uit op 2,6 procent. Bij de Foodretail (de EMTÉ-supermarkten) kwam er maar liefst 5,6 procent bij. De winstdoelstelling van 65 miljoen euro voor het hele jaar 2012 blijft volgens de directie overeind, ondanks ongunstige economische vooruitzichten, omzetdruk en felle prijsconcurrentie.

 

De circa 130 EMTÉ-supermarkten, waarvan er dertig door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd, zette in totaal 207 miljoen euro om, een fikse verbetering ten opzichte van het eerste halfjaar. EMTÉ doet het daarmee aanzienlijk beter dan de andere supermarktketens.

 

Het was een erg goed kwartaal voor EMTÉ, want de keten werd onlangs ook uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke supermarkt van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top