Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent | RetailDetail

Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

Omzet Sligro Group stijgt met 3,6 procent

De omzet van de Sligro Group is in het derde kwartaal van dit jaar met 3,6 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2011. Vooral supermarktketen EMTÉ deed het erg goed.

Bestand tegen crisis

Voor de afdeling Foodservice, die levert aan de groothandel, kwam die stijging uit op 2,6 procent. Bij de Foodretail (de EMTÉ-supermarkten) kwam er maar liefst 5,6 procent bij. De winstdoelstelling van 65 miljoen euro voor het hele jaar 2012 blijft volgens de directie overeind, ondanks ongunstige economische vooruitzichten, omzetdruk en felle prijsconcurrentie.

 

De circa 130 EMTÉ-supermarkten, waarvan er dertig door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd, zette in totaal 207 miljoen euro om, een fikse verbetering ten opzichte van het eerste halfjaar. EMTÉ doet het daarmee aanzienlijk beter dan de andere supermarktketens.

 

Het was een erg goed kwartaal voor EMTÉ, want de keten werd onlangs ook uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke supermarkt van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.