Omzet supermarkten blijft stijgen | RetailDetail

Omzet supermarkten blijft stijgen

Omzet supermarkten blijft stijgen
De omzet van de Nederlandse supermarkten nam in november met 3 procent toe tot 3,14 miljard euro. Op koopjes jagende consumenten gaan daarvoor echter wel weer meer winkels af: de gemiddelde kassabon nam met 0,3 procent af naar 22,13 euro, terwijl het aantal winkelbezoeken juist met 3,3 procent toenam. Voor december zijn de verwachtingen eerder lauw.Dat valt af te leiden uit de omzetcijfers die onderzoeksbureau GfK op donderdag heeft gepubliceerd, en waaruit geconcludeerd kan worden dat het consumentenvertrouwen onverminderd laag blijft. Er is geen teken van herstel, dus waarschijnlijk zullen klanten ook in december proberen de uitgaven te beperken. Feestmaand december is voor supermarkten van enorm belang: veel ketens komen met speciale assortimenten om klanten te verleiden zo veel mogelijk geld uit te geven.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.