Omzet en aantal bestellingen stijgen met de helft bij Takeaway.com | RetailDetail

Omzet Takeaway.com stijgt met de helft

Omzet Takeaway.com stijgt met de helft

Maaltijdbezorger Takeaway.com zag zijn omzet en het aantal bestellingen in 2016 met bijna de helft groeien ten opzichte van een jaar eerder. In zijn belangrijkste markten heeft het bedrijf ondertussen een marktaandeel van 62%.

Grote uitgaven rond marketing

De totale omzet van Takeaway.com steeg in 2016 met 45% naar 111,6 miljoen euro. In Duitsland was er sprake van een groei van 53%, in Nederland van 32% en op alle andere markten samen was er zelfs een omzetstijging van 82% ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal actieve klanten groeide met 32% naar 8,9 miljoen, waardoor ook het aantal orders met 46% steeg naar 49,3 miljoen. Al die bestellingen waren samen goed voor een bedrag van 941,7 miljoen euro.

 

Ondanks de grote omzetstijging groeide het verlies van Takeaway.com wel met 58%,van 19,5 miljoen euro naar 30,9 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de grote uitgaven op vlak van marketing: de maaltijdbezorger gaf in 2016 82,6 miljoen euro uit aan marketing, 40% meer dan een jaar eerder. Vooral in Polen, België en Oostenrijk was er op dat vlak een fikse stijging.

 

“2016 was een opwindend en boeiend jaar voor Takeaway.com. We deden vier strategische aankopen en trokken met succes naar de Euronext Amsterdam”, zegt CEO Jitse Groen. “Takeaway.com werd in 2000 opgericht en is sindsdien vooral organisch gegroeid om de leidende online maaltijdbezorger in Europa te worden.”

 

Ook voor 2017 zal Takeaway.com blijven investeren in marketing en productontwikkeling. Het gaat uit van een omzetgroei die groter is dan het voorbije jaar, maar verwacht nog steeds verlies te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.