Online biowinkelier bouwt Europese webwinkel voor streekproducten | RetailDetail

Online biowinkelier bouwt Europese webwinkel voor streekproducten

Online biowinkelier bouwt Europese webwinkel voor streekproducten

Nico Bebseler, ondernemer van online biologische online supermarkt Eko Twente, lanceert dit jaar moreforlocal.eu, een Europese webshop voor streekproducten. Moreforlocal.eu start met een pilotperiode in Nederland, Frankrijk, België en Duitsland.

Favoriete wijn en kaas rechtstreeks bestellen

Het nieuwe platform biedt straks tienduizenden producenten van lokale ambachtelijke producten in Europa een verkooppodium en een enorm afzetgebied voor hun producten. Hiermee komen streekproducten uit regio’s in heel Europa binnen bereik van de Europese consument. De webwinkel zal in 24 talen beschikbaar zijn, zodat consumenten in hun eigen taal onder meer hun favoriete wijn en kaas rechtstreeks bij de boer kunnen bestellen.

 

Initiatiefnemer Nico Bebseler ziet dat veel producenten van regionale producten te klein zijn om hun producten ook buiten de eigen streek te verkopen. Het online platform vergroot de verkoopmogelijkheden van deze producenten. De foodondernemer ontvangt voor de bouw van de webshop vier ton subsidie van de Europese Commissie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.