Ook Amsterdam-Zuidoost krijgt een World of Food | RetailDetail

Ook Amsterdam-Zuidoost krijgt een World of Food

Ook Amsterdam-Zuidoost krijgt een World of Food

In mei zal in Amsterdam-Zuidoost de World of Food openen: in een oude parkeergarage in de stad zullen tientallen foodretailers hun waren aanbieden. Vrijwel allemaal komen ze uit Amsterdam-Zuidoost.

Streetfood

De nieuwe foodtempel komt in de omgebouwde parkeergarage Develstein, waar twintig tot dertig ondernemers streetfood zullen verkopen. De klanten kunnen hun gerechten opeten aan lange tafels in algemene ruimtes in de hal. Naast de lokale ondernemers die gerechten uit hun eigen cultuur verkopen, zullen er onder andere ook een McDonald's en een Bacchus Studentencafé aanwezig zijn.

 

Alle lokale ondernemers die zich vestigen in de World of Food zijn verzameld in een coöperatie, die zaken als schoonmaak en beveiliging moet regelen. "Het doel is dat de ondernemers zichzelf uiteindelijk kunnen bedruipen. Samen moeten zij een succes maken van World of Food, want daar vaart uiteindelijk iedereen wel bij. Door ze nauw samen te laten werken, leren ze van elkaar en van de grotere bedrijven. Het is een kans om mensen uit Zuidoost hun culinaire kwaliteiten én hun ondernemerschap te laten ontwikkelen", zegt Martijn Bakker van de projectontwikkelaar Lingotto.

 

Ook bij de stad Amsterdam zijn ze tevreden met het project en zien ze de World of Food als een mogelijkheid om een springplank te bieden aan kleine ondernemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.