Carrefour wil bewijzen dat het de goedkoopste is | RetailDetail

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie
Shutterstock

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Enkel geldig voor hypermarkten

“Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve.

 

Bij de actie, die van start gaat wanneer de nieuwe folder van de hypermarkten op woensdag verschijnt, moeten klanten exact hetzelfde product bij een andere supermarkt goedkoper vinden. Daarbij worden huismerken uitgesloten en enkel de folder van de hypermarkten wordt als ijkpunt genomen. Met de prijzen bij de andere supermarkten binnen de groep wordt geen rekening gehouden. Wie iets koopt bij een Carrefour Market en dat ergens anders goedkoper vindt, kan dat verschil dus niet terugvragen.

 

De actie loopt voorlopig tot begin september, maar wordt mogelijk nog verlengd als de kosten binnen de perken blijven. “We doen dit soort acties trouwens al langer, maar dan enkel met schoolgerief aan het begin van het schooljaar en met cadeaus voor Sinterklaas en Kerstmis. Af en toe moeten we een klant betalen”, zegt Van Outryve.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.