Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Ook Maltesers verkleint verpakkingen in Verenigd Koninkrijk

Na Toblerone heeft met Maltesers een ander chocolade-icoon besloten om zijn verpakkingen in het Verenigd Koninkrijk lichter te maken. Klanten die vroeger een pakje van 121 gram kochten, moeten het nu voor dezelfde prijs stellen met 103 gram chocolade.

Stijgende prijzen ingrediënten

De verandering zou al voor de zomer zijn gebeurd, maar werd pas nu opgemerkt door de consument. Maltesers heeft zelf nooit publiek gemaakt dat de verpakkingen lichter zijn geworden. De prijs is daarentegen dezelfde gebleven.

 

Net als bij Toblerone wordt er gewezen naar de stijgende prijzen van de ingrediënten. “We proberen die hogere prijzen zo veel mogelijk intern op te lossen, maar soms moeten we de moeilijke beslissing maken om die ook door te rekenen aan onze kopers. Deze keer hebben we dat gedaan door de inhoud van de zakjes van enkele van onze producten te verkleinen, zodat het nog een betaalbare snack blijft”, zo klinkt het bij Mars Incorporated, het bedrijf achter de Maltesers.

 

Net als bij Toblerone zorgt de verandering voor heel wat ophef bij de consument, die zich vooral bedrogen voelt, omdat die niet op de hoogte is gebracht van de verandering. Bij Toblerone was er ook al heel wat te doen over de nieuwe vorm van de chocoladereep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.