Ook REWE opent eerste foodconcept | RetailDetail

Ook REWE opent eerste foodconcept

Ook REWE opent eerste foodconcept

De Duitse supermarktketen REWE heeft in Keulen het eerste filiaal van Made by Rewe geopend. Dat nieuwe concept staat voor een combinatie van retail, gastronomie en meeneemgerechten. Nog dit jaar moet er een tweede vestiging van Made by Rewe openen.

Gerechten onder de zeven euro

De eerste Made by Rewe in Keulen is 200 m² groot en ligt in het hartje van Keulen, onmiddellijk naast een grote supermarkt van REWE. De openingsuren zijn dezelfde als die van de grote broer, van zeven uur 's morgens tot tien uur 's avonds. Het beoogde cliënteel zijn vooral studenten en mensen die in de buurt werken.


Zij kunnen er elke dag vers bereide maaltijden vinden, zoals pizza's, verschillende pastagerechten, salades en wraps. Ook zijn er lunchboxes om mee te nemen beschikbaar en is er een selectie dranken te koop. Geen enkel gerecht bij Made by Rewe kost meer dan zeven euro.

 

Ook aan de vrijgezel werd gedacht met lijn 'smart people – ready to cook': dat zijn verpakkingen waarin alle ingrediënten zitten om voor één persoon een gezonde maaltijd te bereiden. Op de verpakking wordt de bereiding stap voor stap uitgelegd. Het is zelfs mogelijk om de gerechten in de open keuken bij Made by Rewe te maken. De producten van 'smart people' worden ook in andere supermarkten van REWE steeds meer te koop aangeboden.

 

Aangekochte maaltijden kunnen ook opgegeten worden in Made by Rewe, aan de daarvoor voorziene houten tafels. Nog dit jaar komt er een tweede vestiging van Made by Rewe in Keulen, aan de Höniger Weg in de wijk Zollstock. Ook daar komt het filiaal naast de nu al aanwezige REWE supermarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.