Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch | RetailDetail

Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch

Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch

AB InBev en SABMiller zullen geen problemen hebben om het Nederlandse Grolsch en het Italiaanse Peroni van de hand te doen om de fusie in orde te krijgen. Er duiken immers steeds meer geïnteresseerden op, zoals nu het Thaise Thai Beverage.

 

Bod uitgebracht

Thai Beverage zou via dochterondernemeing Fraser and Neave interesse hebben om Grolsch en Peroni over te nemen. Het zou zelfs al een officieel bod hebben uitgebracht op de twee biermerken.

 

Fraser and Neave is sinds 2013 in handen van Thai Beverage, dat onder andere ook Chang Beer in in zijn portfolio heeft. Er gingen al langer geruchten dat het bedrijf interesse had in de merken van SABMiller en die interesse is nu dus bevestigd.

 

Thai Beverage zal echter wel moeten opboksen tegen stevige concurrentie. Zo hebben het Japanse Asahi en het Spaanse Mahou-San Miguel ook al laten blijken dat ze de twee biermerken wel willen toevoegen aan hun assortiment. Daarnaast hebben ook enkele investeringsfondsen hun interesse geuit.

 

SABMiller hoopt met de verkoop van Grolsch en Peroni ongeveer 1,2 miljard euro binnen te halen. De twee merken worden van de hand gedaan om te vermijden dat de fusie tussen AB InBev en SABMiller een te groot marktaandeel zou krijgen in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.