Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch | RetailDetail

Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch

Ook Thaise brouwer heeft interesse in Grolsch

AB InBev en SABMiller zullen geen problemen hebben om het Nederlandse Grolsch en het Italiaanse Peroni van de hand te doen om de fusie in orde te krijgen. Er duiken immers steeds meer geïnteresseerden op, zoals nu het Thaise Thai Beverage.

 

Bod uitgebracht

Thai Beverage zou via dochterondernemeing Fraser and Neave interesse hebben om Grolsch en Peroni over te nemen. Het zou zelfs al een officieel bod hebben uitgebracht op de twee biermerken.

 

Fraser and Neave is sinds 2013 in handen van Thai Beverage, dat onder andere ook Chang Beer in in zijn portfolio heeft. Er gingen al langer geruchten dat het bedrijf interesse had in de merken van SABMiller en die interesse is nu dus bevestigd.

 

Thai Beverage zal echter wel moeten opboksen tegen stevige concurrentie. Zo hebben het Japanse Asahi en het Spaanse Mahou-San Miguel ook al laten blijken dat ze de twee biermerken wel willen toevoegen aan hun assortiment. Daarnaast hebben ook enkele investeringsfondsen hun interesse geuit.

 

SABMiller hoopt met de verkoop van Grolsch en Peroni ongeveer 1,2 miljard euro binnen te halen. De twee merken worden van de hand gedaan om te vermijden dat de fusie tussen AB InBev en SABMiller een te groot marktaandeel zou krijgen in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.