Ook Unilever zwicht voor Aldi | RetailDetail

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Ook Unilever zwicht voor Aldi

Als één van de laatste grote merkfabrikanten heeft Unilever in Duitsland de stap gezet naar Aldi: voortaan liggen zowel bij Aldi Nord als Adi Süd producten van Knorr en Magnum in de rekken. 

Populaire merken

Dat Aldi de deuren opent voor grote merkfabrikanten is niet nieuw: op die manier hoopt de harddiscounter de toenemende concurrentie de baas te kunnen en een breder publiek aan te spreken. Recent nog kwam de retailer in het nieuws met de introductie van een modecollectie van Jette Joop – een evenement dat voor een ware toeloop zorgde in de winkels. 

 

Met de soepen en sauzen van Knorr, de ijsjes van Magnum en de verzorgingsproducten van Duschdas maken nu enkele van de populairste Duitse FMCG-merken hun opwachting bij Aldi. Of deze merken voor een overrompeling zullen zorgen, is twijfelachtig. Toch gaat het om een opmerkelijke zet, omdat Unilever tot nu toe de boot afhield en zelfs openlijk zijn beklag deed over de prijserosie veroorzaakt door de discounters. Andere retailers, zoals Edeka-topman Markus Mosa, reageren scherp op het initiatief van Unilever, melden onze Duitse collega’s van Lebensmittel Zeitung.


Ook in België zou Aldi gesprekken aanknopen met A-merkfabrikanten. Of dat de juiste strategie is, daarover lopen de meningen uiteen

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.