Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel | RetailDetail

Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel

Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel

Opgeweckt Noord in Groningen opende gisteren officieel de eerste verpakkingsvrije winkel van Nederland. Het assortiment is er van regionale herkomst en biologisch.

Financiering rond in 9 dagen tijd

De winkel van 200 m² in de Groningse binnenstad brengt groenten, zuivel in statiegeldflessen, kaas, brood, pasta, zaden, pitten en granen. De producten hebben lagere verkoopprijzen door lagere transportkosten en omdat ze geen verpakking hebben. Klanten kunnen de producten meenemen in eigen verpakkingen of in weckpotten. Ook flessen of juten tassen zijn bij de kassa verkrijgbaar.

 

In de keuken in het midden van de zaak kan een ontbijt of lunch met producten uit de winkel worden gemaakt. Klanten kunnen het eten vervolgens mee naar huis of naar kantoor nemen, of ze kunnen het ook opeten achter in de winkel, waar een restaurant met flexibele werkplekken voorzien is.

 

OpgewecktNoord opende deels dankzij financiering van de bank, het overige deel werd in negen dagen tijd via crowdfunding opgehaald. Daarmee werd het dubbele van het benodigde bedrag van 25.000 euro opgehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.