Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel | RetailDetail

Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel

Opgeweckt Noord opent eerste verpakkingsvrije winkel

Opgeweckt Noord in Groningen opende gisteren officieel de eerste verpakkingsvrije winkel van Nederland. Het assortiment is er van regionale herkomst en biologisch.

Financiering rond in 9 dagen tijd

De winkel van 200 m² in de Groningse binnenstad brengt groenten, zuivel in statiegeldflessen, kaas, brood, pasta, zaden, pitten en granen. De producten hebben lagere verkoopprijzen door lagere transportkosten en omdat ze geen verpakking hebben. Klanten kunnen de producten meenemen in eigen verpakkingen of in weckpotten. Ook flessen of juten tassen zijn bij de kassa verkrijgbaar.

 

In de keuken in het midden van de zaak kan een ontbijt of lunch met producten uit de winkel worden gemaakt. Klanten kunnen het eten vervolgens mee naar huis of naar kantoor nemen, of ze kunnen het ook opeten achter in de winkel, waar een restaurant met flexibele werkplekken voorzien is.

 

OpgewecktNoord opende deels dankzij financiering van de bank, het overige deel werd in negen dagen tijd via crowdfunding opgehaald. Daarmee werd het dubbele van het benodigde bedrag van 25.000 euro opgehaald.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.