Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels | RetailDetail

Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels

Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels

Op=Op Voordeelshop groeit in 2015 in hoog tempo naar 130 winkels. Deze week opent een filiaal in de Kinkerstraat in Amsterdam, later deze maand kunnen klanten ook terecht in Almere Buiten en in Bedum.

300 filialen in Nederland

Volgend jaar staan eerst winkelopeningen in Zaandam, Breukelen, Beverwijk en Dordrecht gepland. Op=Op Voordeelshop wil vervolgens met minimaal 40 nieuwe winkels uitbreiden: “Eind volgend jaar willen we op 130 filialen zitten”, vertelt directeur Vincent Alkema.

 

Alkema zegt eerst de plannen voor 2015 te willen uitvoeren, maar schat dat er op langere termijn in Nederland ruimte is “voor in ieder geval 300 filialen van Op=Op Voordeelshop. Er zijn voldoende locaties beschikbaar, gezien de leegstand en de haperende vastgoedmarkt. We vestigen ons dan bij voorkeur in stadscentra op A1-locaties en in goede winkelcentra”.  

 

De voordeelformule verkoopt ruim 3000 A-merken in drogisterij-artikelen, reinigingsproducten en wasmiddelen. “Wij bieden de producten aan met gemiddeld 43% voordeel”, vertelt Alkema. “Dit assortiment voor persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen was bij de start van onze formule een willekeurige keuze, maar het zijn producten die dagelijks noodzakelijk zijn en dicht bij de consument staan”.

 

Vaste setprijzen

De formule onderscheidt zich met vaste setprijzen voor combinaties van producten door de hele winkel. “De klant kan voor één prijs drie voordelige producten kiezen. Hij is voor een vast bedrag klaar en gaat tevreden de winkel uit”, stelt de directeur. “Iedere twee weken zijn er bovendien extra voordelige aanbiedingen”.

 

Door slimme inkoop uit diverse kanalen en door lage marges te rekenen aan de klant kan Op=Op zeer goedkope A-merken brengen. “We werken inmiddels vanuit zeventien jaar inkoopervaring met allerlei leveranciers in Europa”, vertelt Alkema.

 

Verhuisd naar Peize

De verhuizing deze zomer van hoofdkantoor en distributiecentrum naar het voormalige distributiecentrum van Coop in Peize maakt deel uit van de groeiplannen van Op=Op Voordeelshop. “In Nieuw Buinen beschikten we op vier locaties over 8000m², hier in Peize kunnen we met één centraal volwaardig dc van 18.000 m² magazijnruimte alle Nederlandse filialen efficiënt beleveren”, verwacht Alkema.

 

Op=Op Voordeelshop startte in 1997 in het Drentse Klazienaveen. Twee jaar later kreeg het merk een franchisebasis en in de daarop volgende jaren openden twintig winkels, voornamelijk in de drie noordelijke provincies. Sinds 2009 groeit Op=Op gestaag verder tot de ruim 80 huidige locaties in heel Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.