Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels | RetailDetail

Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels

Op=Op Voordeelshop groeit naar 130 winkels

Op=Op Voordeelshop groeit in 2015 in hoog tempo naar 130 winkels. Deze week opent een filiaal in de Kinkerstraat in Amsterdam, later deze maand kunnen klanten ook terecht in Almere Buiten en in Bedum.

300 filialen in Nederland

Volgend jaar staan eerst winkelopeningen in Zaandam, Breukelen, Beverwijk en Dordrecht gepland. Op=Op Voordeelshop wil vervolgens met minimaal 40 nieuwe winkels uitbreiden: “Eind volgend jaar willen we op 130 filialen zitten”, vertelt directeur Vincent Alkema.

 

Alkema zegt eerst de plannen voor 2015 te willen uitvoeren, maar schat dat er op langere termijn in Nederland ruimte is “voor in ieder geval 300 filialen van Op=Op Voordeelshop. Er zijn voldoende locaties beschikbaar, gezien de leegstand en de haperende vastgoedmarkt. We vestigen ons dan bij voorkeur in stadscentra op A1-locaties en in goede winkelcentra”.  

 

De voordeelformule verkoopt ruim 3000 A-merken in drogisterij-artikelen, reinigingsproducten en wasmiddelen. “Wij bieden de producten aan met gemiddeld 43% voordeel”, vertelt Alkema. “Dit assortiment voor persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen was bij de start van onze formule een willekeurige keuze, maar het zijn producten die dagelijks noodzakelijk zijn en dicht bij de consument staan”.

 

Vaste setprijzen

De formule onderscheidt zich met vaste setprijzen voor combinaties van producten door de hele winkel. “De klant kan voor één prijs drie voordelige producten kiezen. Hij is voor een vast bedrag klaar en gaat tevreden de winkel uit”, stelt de directeur. “Iedere twee weken zijn er bovendien extra voordelige aanbiedingen”.

 

Door slimme inkoop uit diverse kanalen en door lage marges te rekenen aan de klant kan Op=Op zeer goedkope A-merken brengen. “We werken inmiddels vanuit zeventien jaar inkoopervaring met allerlei leveranciers in Europa”, vertelt Alkema.

 

Verhuisd naar Peize

De verhuizing deze zomer van hoofdkantoor en distributiecentrum naar het voormalige distributiecentrum van Coop in Peize maakt deel uit van de groeiplannen van Op=Op Voordeelshop. “In Nieuw Buinen beschikten we op vier locaties over 8000m², hier in Peize kunnen we met één centraal volwaardig dc van 18.000 m² magazijnruimte alle Nederlandse filialen efficiënt beleveren”, verwacht Alkema.

 

Op=Op Voordeelshop startte in 1997 in het Drentse Klazienaveen. Twee jaar later kreeg het merk een franchisebasis en in de daarop volgende jaren openden twintig winkels, voornamelijk in de drie noordelijke provincies. Sinds 2009 groeit Op=Op gestaag verder tot de ruim 80 huidige locaties in heel Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.