Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“O, That’s Good”

Het nieuwe gamma krijgt de naam “O, That’s Good” en wil een gezonde toets geven aan 'comfort food'. Het omvat onder meer aardappelpuree met bloemkool en een romige parmezaanpasta met puree van witte bonen of nog een soep van broccoli en cheddar met butternutpompoen. Allemaal zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen.

 

Dat de deal tussen de voedingsgigant en de mediafiguur veel meer is dan alleen maar een marketingstunt, bewijst het feit dat Oprah Winfrey zelf mee de recepten uitwerkte en zelfs afreisde naar de testkeukenfaciliteiten in Chicago, zo vertelde de tv-figuur aan Amerikaanse journalisten.

 

Met de steun van Oprah Winfrey hoopt Kraft Heinz eindelijk weer aan te knopen met omzetgroei. Sinds de fusie van Kraft en Heinz in 2015, op aansturen van beleggingsgoeroe Warren Buffett, trappelt het bedrijf ter plaatse.

 

Weight Watchers

Voor Oprah Winfrey is het lang niet het eerste uitstapje in de voedingswereld. De tv-ster nam in 2015 een belang van ongeveer 10% in Weight Watchers en is sindsdien het gezicht van het merk.

 

Met succes; getuige de recentste kwartaalresultaten van de Amerikaanse dieetclub. Die zag zijn ledenaantal met een vijfde groeien en boekte een omzetgroei van 12%. Ook op de beurs is het Oprah-effect duidelijk: de aandelen van Weight Watchers noteren dit jaar al 300% hoger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top