Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“O, That’s Good”

Het nieuwe gamma krijgt de naam “O, That’s Good” en wil een gezonde toets geven aan 'comfort food'. Het omvat onder meer aardappelpuree met bloemkool en een romige parmezaanpasta met puree van witte bonen of nog een soep van broccoli en cheddar met butternutpompoen. Allemaal zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen.

 

Dat de deal tussen de voedingsgigant en de mediafiguur veel meer is dan alleen maar een marketingstunt, bewijst het feit dat Oprah Winfrey zelf mee de recepten uitwerkte en zelfs afreisde naar de testkeukenfaciliteiten in Chicago, zo vertelde de tv-figuur aan Amerikaanse journalisten.

 

Met de steun van Oprah Winfrey hoopt Kraft Heinz eindelijk weer aan te knopen met omzetgroei. Sinds de fusie van Kraft en Heinz in 2015, op aansturen van beleggingsgoeroe Warren Buffett, trappelt het bedrijf ter plaatse.

 

Weight Watchers

Voor Oprah Winfrey is het lang niet het eerste uitstapje in de voedingswereld. De tv-ster nam in 2015 een belang van ongeveer 10% in Weight Watchers en is sindsdien het gezicht van het merk.

 

Met succes; getuige de recentste kwartaalresultaten van de Amerikaanse dieetclub. Die zag zijn ledenaantal met een vijfde groeien en boekte een omzetgroei van 12%. Ook op de beurs is het Oprah-effect duidelijk: de aandelen van Weight Watchers noteren dit jaar al 300% hoger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Back to top