Oprichter Hoogvliet zet stap terug | RetailDetail

Oprichter Hoogvliet zet stap terug

Oprichter Hoogvliet zet stap terug

Leen Hoogvliet, medeoprichter van de supermarktketen Hoogvliet, gaat een stap terug zetten. Zijn opvolger zal binnen drie maanden bekend gemaakt worden. Die zal alle taken van Leen Hoogvliet overnemen.

Opgericht in 1968

Leen Hoogvliet is momenteel nog commissaris bij het moederbedrijf van Hoogvliet, Watertoren Hazerswoude BV. Hoogvliet laat weten aan Alphenstadfm dat hij de voorbije jaren al vele functies heeft neergelegd en dat hij nu volledig afscheid neemt om zich met andere zaken bezig te houden.


Leen Hoogvliet richtte in 1968 de supermarktketen Hoogvliet op. Op dat moment was zijn familie al actief in de retail. Zo had zijn vader Joris Hoogvliet al een kleine keten groentewinkels. Hoogvliet heeft 63 supermarkten, 56 slijterijen en één versmarkt in Nederland. Het biedt werk aan 5.000 werknemers.


Leen Hoogvliet heeft een geschat vermogen van 320 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.