Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij | RetailDetail

Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij

Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij

De ombouw van C1000-winkels naar de Jumbo-formule is een stap dichterbij. Jumbo heeft met de vereniging van de C1000-ondernemers een akkoord bereikt over de overgangsregeling voor uitbaters van winkels die worden omgebouwd.

Geen stemming nodig

Onderhandelaars van beide partijen zouden afgelopen maandag definitief akkoord hebben bereikt over de laatste details. Gisteren werden C1000-ondernemers tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging C1000 geïnformeerd over het akkoord. Er hoefde niet over te worden gestemd, omdat het bestuur eerder al een mandaat had gekregen om een akkoord uit te onderhandelen.

 

Tot afgelopen vrijdag hadden de ondernemers de tijd om wijzigingen op het voorstel in te dienen. Twee daarvan zijn door het bestuur meegenomen in de besprekingen. Waarop deze zaken betrekking hebben, wil voorzitter Hans van Well van de gezamenlijke ondernemers niet kwijt. Het akkoord regelt enkel de voorwaarden rond de ombouw, details over de exploitatie moeten nog worden uitonderhandeld.

 

Voor de ondernemers die door Jumbo zijn doorverkocht aan Albert Heijn of Coop kan nog niets geregeld worden. Deze deals zijn nog niet goedgekeurd door de kartelwaakhond NMa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.