Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij | RetailDetail

Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij

Overgang C1000 naar Jumbo stap dichterbij

De ombouw van C1000-winkels naar de Jumbo-formule is een stap dichterbij. Jumbo heeft met de vereniging van de C1000-ondernemers een akkoord bereikt over de overgangsregeling voor uitbaters van winkels die worden omgebouwd.

Geen stemming nodig

Onderhandelaars van beide partijen zouden afgelopen maandag definitief akkoord hebben bereikt over de laatste details. Gisteren werden C1000-ondernemers tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Vereniging C1000 geïnformeerd over het akkoord. Er hoefde niet over te worden gestemd, omdat het bestuur eerder al een mandaat had gekregen om een akkoord uit te onderhandelen.

 

Tot afgelopen vrijdag hadden de ondernemers de tijd om wijzigingen op het voorstel in te dienen. Twee daarvan zijn door het bestuur meegenomen in de besprekingen. Waarop deze zaken betrekking hebben, wil voorzitter Hans van Well van de gezamenlijke ondernemers niet kwijt. Het akkoord regelt enkel de voorwaarden rond de ombouw, details over de exploitatie moeten nog worden uitonderhandeld.

 

Voor de ondernemers die door Jumbo zijn doorverkocht aan Albert Heijn of Coop kan nog niets geregeld worden. Deze deals zijn nog niet goedgekeurd door de kartelwaakhond NMa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.