Overname Devin door Spadel afgerond | RetailDetail

Overname Devin door Spadel afgerond

Overname Devin door Spadel afgerond

De overname van het Bulgaarse Devin door Spadel is gefinaliseerd. Dat meldt Spadel. Het is meteen ook de grootste overname in de geschiedenis van de drankenproducent. Spadel kreeg op 16 februari al het fiat van de Bulgaarse mededingingsautoriteiten.

 

20 procent omzetstijging

“De overname van Devin laat Spadel toe om haar positie in Europa te versterken en vormt een bijkomende geografische pijler naast de huidige activiteiten in België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Ze past volledig in haar strategie om merken natuurlijke water met een sterke regionale positie te commercialiseren en bevestigt de ambitie van de groep om een rendabele en duurzame groei te realiseren”, schrijft Spadel in een persbericht.

 

De overname van Devin werd eind december 2016 al bekend gemaakt. Toen bereikte het een akkoord met private-equityfonds Advent International rond de overname van 93,29 procent van de aandelen. Ondertussen bereikte Spadel ook een akkoord met alle andere, kleine aandeelhouders.

 

Bij Devin werken ongeveer 500 mensen en het haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 46 miljoen euro. Dankzij de overname stijgt de omzet van Spadel in één klap met ongeveer 20 procent. Devin heeft in Bulgarije een marktaandeel van 40% en de consumptie van gebotteld water is er nog in stijgende lijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.