Overname moederbedrijf Mora mislukt | RetailDetail

Overname moederbedrijf Mora mislukt

Overname moederbedrijf Mora mislukt

Het moederbedrijf van krokettenmaker Royaan heeft voor een tweede keer geprobeerd om het bedrijf Van Geloven over te nemen, het bedrijf achter frituursnackmerk Mora. Twee jaar geleden was er ook al een poging, maar ook die mislukte.

Strubbelingen

In 2012 was een fusie tussen beide bedrijven heel nabij. Toen werd de overeenkomst echter afgeschoten door de Nederlandse mededingingsautoriteit, die vreesde voor een monopolie op kroketten. Het legde wel enkele voorwaarden voor, waarbij de fusie wel zou kunnen doorgaan.

 

NMP Capital, het moederbedrijf van Royaan, heeft volgens bronnen binnen het bedrijf nu in het geheim geprobeerd om opnieuw een fusie te bewerkstelligen. Dat meldt De Telegraaf. De deal is echter opnieuw op de klippen gelopen, ditmaal omwille van personele strubbelingen binnen de bedrijven van de familie Fentener van Vlissingen, dat via investeringsmaatschappij NMP Capital eigenaar is van Royaan. Het personeel zou nog niet akkoord gaan met een mogelijke fusie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.