Overname moederbedrijf Mora mislukt | RetailDetail

Overname moederbedrijf Mora mislukt

Overname moederbedrijf Mora mislukt

Het moederbedrijf van krokettenmaker Royaan heeft voor een tweede keer geprobeerd om het bedrijf Van Geloven over te nemen, het bedrijf achter frituursnackmerk Mora. Twee jaar geleden was er ook al een poging, maar ook die mislukte.

Strubbelingen

In 2012 was een fusie tussen beide bedrijven heel nabij. Toen werd de overeenkomst echter afgeschoten door de Nederlandse mededingingsautoriteit, die vreesde voor een monopolie op kroketten. Het legde wel enkele voorwaarden voor, waarbij de fusie wel zou kunnen doorgaan.

 

NMP Capital, het moederbedrijf van Royaan, heeft volgens bronnen binnen het bedrijf nu in het geheim geprobeerd om opnieuw een fusie te bewerkstelligen. Dat meldt De Telegraaf. De deal is echter opnieuw op de klippen gelopen, ditmaal omwille van personele strubbelingen binnen de bedrijven van de familie Fentener van Vlissingen, dat via investeringsmaatschappij NMP Capital eigenaar is van Royaan. Het personeel zou nog niet akkoord gaan met een mogelijke fusie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.