Overname stuwt omzet Jumbo naar record

Overname stuwt omzet Jumbo naar record

Supermarktketen Jumbo heeft de consumentenomzet over 2011 met bijna 40 procent zien stijgen tot 2,45 miljard euro, een nieuw record. Wanneer ook de overgebleven supermarkten van Super de Boer worden meegenomen, komt de concernomzet van de Jumbo Groep uit op 3,23 miljard euro. Zonder de reeds overgenomen Super de Boer-winkels namen de verkopen met 2,5 procent toe.

Het supermarktbedrijf uit Veghel maakt traditioneel als eerste supermarktketen in Nederland de jaarcijfers openbaar. Het betreft alleen omzetcijfers, want Jumbo maakt geen winstcijfers bekend. De autonome groei is ongeveer in lijn met de markt, zegt Jumbo zelf. Gedurende 2011 werd het aantal Jumbo-winkels uitgebouwd van 174 naar 263.

 

Het concern maakte tevens bekend dat de laatste SdB-supermarkt nog in het eerste kwartaal van 2012 wordt omgebouwd, waarna de grootste ombouwoperatie in de geschiedenis van de Nederlandse levensmiddelenhandel tot het verleden behoort. Het Jumbo-concern zal ook komend jaar een flinke omzetsprong maken: als alles volgens plan verloopt, neemt de Brabantse retailer in de eerste maanden van het komende jaar C1000 over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top