Palm krijgt nieuwe topman | RetailDetail

Palm krijgt nieuwe topman

Palm krijgt nieuwe topman

De Palm-brouwerij heeft Sven Stuer aangesteld als de nieuwe algemeen manager. Hij volgt Jan Vandenwyngaerden op, die sinds 2006 CEO was bij Palm Belgian Craft Brewers. Die functie viel echter weg na de overname door het Nederlandse Bavaria.

Ervaring in de sector

Stuer komt over van Unilever België, maar heeft ook al ervaring in de Belgische biersector: eerder was hij immers ook al aan de slag bij AB InBev. Hij gaat in de loop van het eerste kwartaal van volgend jaar van start in zijn nieuwe functie en zal daarbij rapporteren aan de regionale directeur Europa bij Bavaria en de raad van bestuur van Palm.

 

CEO Jan Vandenwyngaerden maakte eerder al bekend dat hij het bedrijf zou verlaten. In november van vorig jaar had hij zijn ontslag al aangeboden en toen was het de bedoeling dat hij in mei 2016 zou vertrekken bij Palm. Hij bleef echter nog tot eind augustus aan de slag, om de overname door Bavaria in goede banen te leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.