Passoã verzacht de bescheiden halfjaarlijkse groei van Bols

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken
Shutterstock

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Passoã maakt het mooie weer

Tijdens de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2017-2018, dat loopt van 1 april tot 30 september 2017, noteerde Lucas Bols een nettowinst van 8,7 miljoen euro (+12,4%). De omzetstijging van 23,8% naar 48,8 miljoen euro dankt Bols echter bijna volledig aan de toevoeging van de populaire likeur Passoã.

 

In december vorig jaar bracht Rémy Cointreau alle activiteiten van Passoã onder bij Bols: een samenwerking die zijn vruchten afwerpt, zo blijkt. Het likeurmerk wordt in ruim veertig landen verkocht en neemt een groot deel van de wereldwijde omzetgroei (+ 35%) van de Bols-merken voor zijn rekening.

 

Bols kijkt de tweede helft van het boekjaar voorzichtig positief tegemoet: zowel in West-Europa als in de Verenigde Staten, Azië en de opkomende markten verwacht de producent dat de omzet in het lopende boekjaar verder zal stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.