Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken
Shutterstock

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Passoã maakt het mooie weer

Tijdens de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2017-2018, dat loopt van 1 april tot 30 september 2017, noteerde Lucas Bols een nettowinst van 8,7 miljoen euro (+12,4%). De omzetstijging van 23,8% naar 48,8 miljoen euro dankt Bols echter bijna volledig aan de toevoeging van de populaire likeur Passoã.

 

In december vorig jaar bracht Rémy Cointreau alle activiteiten van Passoã onder bij Bols: een samenwerking die zijn vruchten afwerpt, zo blijkt. Het likeurmerk wordt in ruim veertig landen verkocht en neemt een groot deel van de wereldwijde omzetgroei (+ 35%) van de Bols-merken voor zijn rekening.

 

Bols kijkt de tweede helft van het boekjaar voorzichtig positief tegemoet: zowel in West-Europa als in de Verenigde Staten, Azië en de opkomende markten verwacht de producent dat de omzet in het lopende boekjaar verder zal stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top