Passoã verzacht de bescheiden halfjaarlijkse groei van Bols

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken
Shutterstock

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Passoã maakt het mooie weer

Tijdens de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2017-2018, dat loopt van 1 april tot 30 september 2017, noteerde Lucas Bols een nettowinst van 8,7 miljoen euro (+12,4%). De omzetstijging van 23,8% naar 48,8 miljoen euro dankt Bols echter bijna volledig aan de toevoeging van de populaire likeur Passoã.

 

In december vorig jaar bracht Rémy Cointreau alle activiteiten van Passoã onder bij Bols: een samenwerking die zijn vruchten afwerpt, zo blijkt. Het likeurmerk wordt in ruim veertig landen verkocht en neemt een groot deel van de wereldwijde omzetgroei (+ 35%) van de Bols-merken voor zijn rekening.

 

Bols kijkt de tweede helft van het boekjaar voorzichtig positief tegemoet: zowel in West-Europa als in de Verenigde Staten, Azië en de opkomende markten verwacht de producent dat de omzet in het lopende boekjaar verder zal stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.