Pelican Rouge neemt deel Maas International over | RetailDetail

Pelican Rouge neemt deel Maas International over

Pelican Rouge neemt deel Maas International over

Het koffiebedrijf Pelican Rouge neemt een deel van drankmachineleverancier Maas International over. Pelican Rouge verwerft alle activiteiten van Maas in België, Luxemburg, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

"Reputatie versterken"

De deal tussen beide partijen moet eind dit jaar helemaal afgerond zijn. Pelican Rouge hoopt zo zijn positie op die markten te versterken, terwijl Maas International zijn focus verlegt naar zijn belangrijkste markten: Duitsland, Nederland en Denemarken. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.


"We zijn opgewonden over deze aankoop die het mogelijk maakt voor ons om te blijven groeien en steeds meer klanten onze koffie te bezorgen. Daarnaast zal het ook onze reputatie als koffiebrander met meerdere distributiekanalen versterken", zegt Alain Beyens, CEO van Pelican Rouge.


Pelican Rouge heeft momenteel 600 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in 12 Europese landen. Het merk werd opgericht in 1863 in Antwerpen en ging eerder door het leven als Autobar en Roode Pelikaan. Maas International werd dan weer in 1889 opgericht in Eindhoven en heeft momenteel 1.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.