Pelican Rouge neemt deel Maas International over | RetailDetail

Pelican Rouge neemt deel Maas International over

Pelican Rouge neemt deel Maas International over

Het koffiebedrijf Pelican Rouge neemt een deel van drankmachineleverancier Maas International over. Pelican Rouge verwerft alle activiteiten van Maas in België, Luxemburg, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

"Reputatie versterken"

De deal tussen beide partijen moet eind dit jaar helemaal afgerond zijn. Pelican Rouge hoopt zo zijn positie op die markten te versterken, terwijl Maas International zijn focus verlegt naar zijn belangrijkste markten: Duitsland, Nederland en Denemarken. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.


"We zijn opgewonden over deze aankoop die het mogelijk maakt voor ons om te blijven groeien en steeds meer klanten onze koffie te bezorgen. Daarnaast zal het ook onze reputatie als koffiebrander met meerdere distributiekanalen versterken", zegt Alain Beyens, CEO van Pelican Rouge.


Pelican Rouge heeft momenteel 600 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in 12 Europese landen. Het merk werd opgericht in 1863 in Antwerpen en ging eerder door het leven als Autobar en Roode Pelikaan. Maas International werd dan weer in 1889 opgericht in Eindhoven en heeft momenteel 1.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.