Pepsi opent trendy loungebar | RetailDetail

Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi opent trendy loungebar

Pepsi gaat dit voorjaar een bar-restaurant openen in het hippe Meatpacking District in New York. Is het meer dan een stunt?

 

The Kola House

Het frisdrankmerk maakte de plannen vorige week bekend. De nieuwe eet- en drankgelegenheid zal The Kola House heten, naar de kolanoot die ooit aan de oorsprong van het colarecept lag (maar die er nu wellicht niet meer in zit). 


De loungebar zal cocktails serveren op basis van Pepsi, en gerechten die erbij passen – of die aansluiting vinden bij de merkwereld van Pepsi. Daartoe heeft het merk de beroemde mixoloog Alex Ott onder de arm genomen. 

 

Belevingsruimte

The Kola House wordt een echte belevings- en ontmoetingsruimte, die ook plaats biedt aan concerten en events in samenwerking met Live Nation. Naast het flagshiprestaurant in New York zou The Kola House ook pop-uplocaties openen op grote events, zoals het festival Lollapalooza


Op deze manier hoopt Pepsi weer aansluiting te vinden met een jongere generatie consumenten. Een zakenmodel op zich zal de horeca-activiteit van Pepsi dus wellicht niet worden, wel een manier om de marketingpropositie van het merk een verjongingskuur te bezorgen en de innovatiekracht van het bedrijf een boost te geven. 


In elk geval moeten de traditionele frisdrankmerken iets doen. Ze verliezen in de VS al tien jaar aan een stuk omzet en marktaandeel aan andere drankjes, die scoren met een hipper of gezonder imago: energiedrankjes, smoothies, koffie…

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.