PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail | RetailDetail

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail
Foto RetailDetail

Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van 'vending machines' te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten. 

Nutritioneel verantwoord

De nieuwe machine ‘Hello Goodness’ benut de kracht van PepsiCo’s brede voedsel -en drankenportfolio, diepgaande kennis van veranderende consumententrends en technologische innovaties. Zo zijn er interactieve touchscreens die gebundelde aankopen mogelijk maken. Dit alles komt samen in een aanbod waar de consument naar vraagt: handige en nutritioneel verantwoorde on-the-go oplossingen.

 

“Verkoop via vending machines gaat over het vervullen van een specifieke behoefte van het on-the-go moment bij de consument: wat, waar en wanneer ze maar willen. We weten dat een groeiende groep consumenten nutritioneel verantwoorde producten in de machines wil, maar dat ze die wel op een snelle en gemakkelijke manier willen kunnen aanschaffen”, aldus Geoffroy Beaujean, sales manager 'Away From Home' Benelux. “Als leverancier is het daarom uitermate belangrijk om met een breed aanbod te komen dat voldoet aan de behoeften van de consument op dat moment, en met een innovatieve machine die gericht is op gemak en snelheid, en die aantrekkelijk is om te gebruiken.”
 

Innovatieve technologie

Jorg Snoeck, medeoprichter van Home of Retail, benadrukt het belang van innovatie waar PepsiCo op inspeelt: ”De innovatieve technologische oplossingen die PepsiCo gebruikt in de ‘Hello Goodness’-vending machine stellen de consument in staat om een korf van producten te creëren en gebruik te maken van verschillende betaalmethoden zoals kredietkaarten en mobiele betaling. Voor Home of Retail is dit een prachtig voorbeeld van hoe de ‘next generation vending machine’ eruit zou moeten zien.”

 

Sabine De veilder, binnen PepsiCo Europa verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, ziet het zo: “Bij PepsiCo streven we ernaar om wereldleider te worden in wat we 'dagelijkse nutriënten' noemen, door het gebruik van nieuwe technologie en het vergroten van de beschikbaarheid van gemakkelijke, betaalbare en lekkere nutritionele producten; en ook door te werken aan persoonlijke oplossingen.”

 

Gezonde keuzes

PepsiCo’s duurzaamheidsvisie voor de komende tien jaar, de Performance with Purpose 2025-agenda, stelt zich onder andere als doel om het bestaande portfolio te verbeteren door de vermindering van suiker, zout en verzadigd vet, en om het aandeel producten met positieve nutriënten sneller te laten groeien dan gemiddeld. “Eén van de belangrijkste manieren om dit doel te bereiken is als de gezondere keuze de makkelijke keuze gaat worden”, aldus De veilder.

 

Hiertoe stelt PepsiCo nu in Home of Retail een state-of-the-art 'nutritionele' vending machine tentoon met een verhoogde consumentenervaring door middel van design en technologie en met een uitgekiende selectie aan nutritionele producten, zoals Alvalle-soepen, vruchtensappen van de merken Naked, Looza, en Tropicana, Duyvis pinda's, Quaker-ontbijtprodcuten (Muesli bars, Breaks en Grab ’n Crunch), en innovatieve Lay’s-snacks met verlaagd vet- en zoutgehalte.

 

 

Home of Retail, een initiatief van RetailDetail, is een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. Retailers, fabrikanten en toeleveranciers werken er samen aan het winkelen van morgen. Het bezoekerscentrum is gevestigd in Antwerpen. 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.