PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk | RetailDetail

PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk

PepsiCo lanceert nieuw premium watermerk

Drankenproducent PepsiCo gaat een nieuw premium watermerk lanceren met Lifewtr, waarmee het blijkbaar vooral de concurrentie wil aangaan met het Smartwater van eeuwige concurrent Coca-Cola.

Wisselend design

Het nieuwe merk zal in februari gelanceerd worden en moet volgens PepsiCo vooral opvallen dankzij het label. Het logo zal immers vaak veranderen, waarbij verschillende opkomende artiesten de kans krijgen om nieuwe ontwerpen te creëren. PepsiCo wil het design verschillende keren per jaar aanpassen, waarbij er steeds drie nieuwe ontwerpen worden gelanceerd. De eerste drie ontwerpen zijn van de hand van Jason Woodside, het duo Craig & Karl en Momo.

 

“Lifewtr is een grote opportuniteit voor ons en een opwindende grote wereldwijde gok, en we hebben er hard aan gewerkt om een ervaring te creëren die de juiste mix van een pure smaak combineert met een in het oog springende verpakking”, zegt Brad Jakeman, voorzitter van de drankendivisie bij PepsiCo.

 

PepsiCo heeft trouwens al een water dat verkocht wordt onder de naam SoBe Lifewater. Dat merk zal in de toekomst een herlancering krijgen, waarbij het woord Lifewater uit de merknaam zal verdwijnen, om verwarring bij de consument te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.