PepsiCo overtreft verwachtingen | RetailDetail

PepsiCo overtreft verwachtingen

PepsiCo overtreft verwachtingen

De resultaten van PepsiCo hebben in het tweede kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Vooral een hogere verkoop van snacks in de Verenigde Staten droeg bij tot het resultaat.

 

Verhoogde winstverwachting

De snackdivisie van PepsiCo was in zijn tweede kwartaal goed voor een omzetgroei van drie procent. Dit terwijl de omzet van het volledige bedrijf daalde met 5,7 procent naar 15,9 miljard dollar (14,4 miljard euro). De winst bleef stabiel bij 1,98 miljard dollar (1,80 miljard euro).


De resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten; bij gelijke wisselkoersen zou er wel sprake geweest zijn van een hogere winst. Toch is PepsiCo tevreden met de resultaten. Het verhoogt daarom de winstverwachtingen voor 2015. Eerder ging het uit van 7 procent meer winst dan in 2014, maar nu voorziet het een winstgroei van 8 procent.


Verder blijft PepsiCo werk maken van kostenbesparingen. Tot en met 2019 wil het elk jaar 1 miljard dollar (ongeveer 900 miljoen euro) besparen. Voor dit jaar ligt het op koers om die doelstelling te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.