PepsiCo overtreft verwachtingen | RetailDetail

PepsiCo overtreft verwachtingen

PepsiCo overtreft verwachtingen

De resultaten van PepsiCo hebben in het tweede kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Vooral een hogere verkoop van snacks in de Verenigde Staten droeg bij tot het resultaat.

 

Verhoogde winstverwachting

De snackdivisie van PepsiCo was in zijn tweede kwartaal goed voor een omzetgroei van drie procent. Dit terwijl de omzet van het volledige bedrijf daalde met 5,7 procent naar 15,9 miljard dollar (14,4 miljard euro). De winst bleef stabiel bij 1,98 miljard dollar (1,80 miljard euro).


De resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten; bij gelijke wisselkoersen zou er wel sprake geweest zijn van een hogere winst. Toch is PepsiCo tevreden met de resultaten. Het verhoogt daarom de winstverwachtingen voor 2015. Eerder ging het uit van 7 procent meer winst dan in 2014, maar nu voorziet het een winstgroei van 8 procent.


Verder blijft PepsiCo werk maken van kostenbesparingen. Tot en met 2019 wil het elk jaar 1 miljard dollar (ongeveer 900 miljoen euro) besparen. Voor dit jaar ligt het op koers om die doelstelling te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.