Pernod Ricard neemt Monkey 47 over | RetailDetail

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Pernod Ricard neemt Monkey 47 over

Drankenproducten Pernod Ricard heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de meerderheid van de aandelen van de gin Monkey 47. Die Duitse gin moet zorgen voor nieuwe groei in het sterk opkomende gin-segment.

“Dezelfde waarden”

“Al sinds 2011 bewonderen we de ontwikkeling van Monkey 47 en zijn we blij om samen met onze partner de toekomst van dit fantastische merk te kunnen vormgeven. We delen dezelfde waarden die de reden zijn voor het succes van Monkey 47 zoals authenticiteit, ondernemingszin en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, voorzitter en CEO van Pernod Ricard.

 

Ook bij Monkey 47 zijn ze zeer tevreden over de nieuwe samenwerking tussen de twee partijen. “De samenwerking met Pernod Ricard was een persoonlijke beslissing. Het bedrijf onder leiding van Alexandre Ricard onderscheidt zich onder andere door een sterke ondernemingszin. Pernod Ricard is een partner die met veel respect en passie leeft voor merken en dat is voor hen van essentieel belang”, aldus Alexander Stein,  de oprichter van Monkey 47.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.