Personeel C1000 deelt mee in overnamepot

Personeel C1000 deelt mee in overnamepot
Het personeel op het hoofdkantoor en in de eigen filialen van C1000 profiteert mee van de overname door Jumbo. Werknemers krijgen ieder een bonus die kan oplopen tot meer dan twee maandsalarissen. In totaal is er ongeveer tien miljoen euro beschikbaar.

Dat melden verschillende media. De regeling is vooral bedoeld om medewerkers te bedanken en te motiveren, en wordt ter beschikking gesteld door de verkopende partij, CVC. Het grootste deel van de drieduizend medewerkers die in aanmerking komen voor de bonus werkt in de distributiecentra van C1000. De bonus kan ook een geste zijn omdat de zestig topmanagers van C1000 gezamenlijk een bedrag van minimaal 97 miljoen euro mogen verdelen, terwijl ondernemers profiteren van de waardestijging van certificaten. De ondernemers hebben ongeveer 28,5 procent van de aandelen in handen.



Branchekenners verwachten overigens dat kort na de overname door Jumbo tientallen C1000-winkeliers er mogelijk het bijltje bij neerleggen. De afgelopen jaren was het verkopen van een winkel niet erg aantrekkelijk in verband met de bonus die na de overname zou volgen. Dat betekent dat veel winkeliers die er al langer mee zouden willen stoppen, nu hun winkel gaan aanbieden aan de organisatie. Ook het aanblijven van de top van het bedrijf blijft voor veel branchekenners een vraagteken. 'Ze krijgen nu wel heel veel geld op hun rekening gestort. Dat verandert hun leven', zegt een kenner tegen RetailDetail.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top