Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi' | RetailDetail

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'
Foto: Aldi België

Aldi lanceert in België een eigen personeelsmagazine. Met het driemaandelijkse magazine Vivaldi wil de discountketen de Belgische medewerkers dichter bij elkaar brengen.

 

Ambassadeurs sporen verhalen op

Sinds kort heeft Aldi in België een eigen communicatieafdeling en het eigen medewerkersblad is een van haar eerste wapenfeiten. Het magazine heeft als doelstellingen "te informeren, te inspireren en te verenigen, met inspirerende getuigenissen, boeiende reportages en interessante dossiers". “Het magazine toont het leven zoals het is bij Aldi België”, klinkt het bij de lancering. Voor de inhoud wordt gewerkt met een systeem van ambassadeurs: “Elke regionale hoofdzetel koos een ambassadeur, een persoon die goed weet wat er reilt en zeilt binnen Aldi en wat er leeft bij onze medewerkers. Die ambassadeurs maken deel uit van onze redactieraad”, legt Isabel Henderick van Aldi België uit.

 

Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en heeft een oplage van 7.000 exemplaren. Alle medewerkers van Aldi in België ontvangen het magazine. De eerste editie is net verschenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.