Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi' | RetailDetail

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'

Personeel krijgt eigen 'boekje van de Aldi'
Foto: Aldi België

Aldi lanceert in België een eigen personeelsmagazine. Met het driemaandelijkse magazine Vivaldi wil de discountketen de Belgische medewerkers dichter bij elkaar brengen.

 

Ambassadeurs sporen verhalen op

Sinds kort heeft Aldi in België een eigen communicatieafdeling en het eigen medewerkersblad is een van haar eerste wapenfeiten. Het magazine heeft als doelstellingen "te informeren, te inspireren en te verenigen, met inspirerende getuigenissen, boeiende reportages en interessante dossiers". “Het magazine toont het leven zoals het is bij Aldi België”, klinkt het bij de lancering. Voor de inhoud wordt gewerkt met een systeem van ambassadeurs: “Elke regionale hoofdzetel koos een ambassadeur, een persoon die goed weet wat er reilt en zeilt binnen Aldi en wat er leeft bij onze medewerkers. Die ambassadeurs maken deel uit van onze redactieraad”, legt Isabel Henderick van Aldi België uit.

 

Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en heeft een oplage van 7.000 exemplaren. Alle medewerkers van Aldi in België ontvangen het magazine. De eerste editie is net verschenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.