Picnic bezorgt op prijsniveau Jumbo online | RetailDetail

Picnic bezorgt op prijsniveau Jumbo online

Picnic bezorgt op prijsniveau Jumbo online

Picnic bezorgt bestelde boodschappen aan dezelfde prijzen als Jumbo in zijn webshop hanteert. Dit blijkt uit een prijsvergelijking van negen A-merken door Distrifood.

Bezorgen zonder kosten

Een klant betaalt bij Picnic voor een selectie van negen producten van A-merken 18,65 euro, dezelfde prijs als de online klant van Jumbo in Amersfoort moet afrekenen. De klant van AH betaalt 19,71 euro. Voor de prijsmeting zijn onder andere Douwe Egberts Roodmerk snelfiltermaling, Milka tablet 100 gram, Unox Gelderse rookworst en Lay’s chips naturel vergeleken.

 

Ook de websuper van Boni, de investeerder achter Picnic, hanteert hetzelfde prijsniveau als Picnic en Jumbo. In vers zijn de prijsverschillen groter; Picnic lijkt in een eerste steekproef bijvoorbeeld goedkoper in kipfilet en duurder in rundergehakt. Vergelijken in vers is echter moeilijker door verschil in kwaliteiten en gewicht. Verse producten die exact te vergelijken zijn, zoals een komkommer en zes scharreleieren, zijn bij Picnic op precies hetzelfde prijsniveau als bij Jumbo.

 

Picnic zal deze strategie bij de uitrol moeten blijven volgen, wil de formule de laagste prijs blijven garanderen, stelt Distrifood. Uit een analyse van het Picnic-assortiment blijkt verder dat de websuper retourvracht vermijdt: het is niet mogelijk om bij Picnic een krat bier te bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.