Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België | RetailDetail

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België
Picnic

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

 

Strategische locatie

Websupermarkt Picnic zet vaart achter de uitbreiding die het bedrijf vorige week aankondigde: voor de twee nieuw te beleveren steden Breda en Tilburg zint het bedrijf nu ook op een distributiecentrum in het strategisch gelegen Eindhoven. In mei moet de logistieke uitvalsbasis al klaar zijn, want vanaf dan wil Picnic zijn elektrische busjes uitsturen naar de 185.000 huishoudens die het in de regio als klant hoop te werven.

 

Eindhoven is niet de enige locatie in Nederland waar Picnic momenteel hard werkt aan de uitbreiding van zijn leveringscapaciteit: ook in Utrecht creëert de websupermarkt 35.000 m² opslagruimte voor zowel houdbare als gekoelde voeding en in de Noord-Hollandse stad Diemen opende Picnic onlangs nog een nieuw magazijn. Dankzij die drie nieuwe locaties verdubbelt Picnic op korte tijd zijn landelijke leveringscapaciteit en creëert het meteen ook tal van nieuwe banen: zo zoekt het bedrijf alleen al voor Eindhoven naar drie- tot vijfhonderd nieuwe medewerkers.

 

Met de inplanting van een verdeelcentrum vlakbij de grens laat Picnic mogelijk ook het oog vallen op België als toekomstige leveringsmarkt. Over concrete uitbreidingsplannen bij de zuiderburen is er vandaag niets bekend, maar dat Picnic internationale ambities heeft, bewees de online supermarkt vorige maand nog met de lancering in de Duitse regio Noordrijn-Westfalen, waar Picnic in 2019 al twintig steden wil beleveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.