Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België | RetailDetail

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België
Picnic

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

 

Strategische locatie

Websupermarkt Picnic zet vaart achter de uitbreiding die het bedrijf vorige week aankondigde: voor de twee nieuw te beleveren steden Breda en Tilburg zint het bedrijf nu ook op een distributiecentrum in het strategisch gelegen Eindhoven. In mei moet de logistieke uitvalsbasis al klaar zijn, want vanaf dan wil Picnic zijn elektrische busjes uitsturen naar de 185.000 huishoudens die het in de regio als klant hoop te werven.

 

Eindhoven is niet de enige locatie in Nederland waar Picnic momenteel hard werkt aan de uitbreiding van zijn leveringscapaciteit: ook in Utrecht creëert de websupermarkt 35.000 m² opslagruimte voor zowel houdbare als gekoelde voeding en in de Noord-Hollandse stad Diemen opende Picnic onlangs nog een nieuw magazijn. Dankzij die drie nieuwe locaties verdubbelt Picnic op korte tijd zijn landelijke leveringscapaciteit en creëert het meteen ook tal van nieuwe banen: zo zoekt het bedrijf alleen al voor Eindhoven naar drie- tot vijfhonderd nieuwe medewerkers.

 

Met de inplanting van een verdeelcentrum vlakbij de grens laat Picnic mogelijk ook het oog vallen op België als toekomstige leveringsmarkt. Over concrete uitbreidingsplannen bij de zuiderburen is er vandaag niets bekend, maar dat Picnic internationale ambities heeft, bewees de online supermarkt vorige maand nog met de lancering in de Duitse regio Noordrijn-Westfalen, waar Picnic in 2019 al twintig steden wil beleveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.